Wniosek o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
49-200 Grodków, Warszawska 29
telefon: 77 40 40 321 fax: 77 415 55 16
| Podstawa prawna | 1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 256 ze zm.), 2. Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j. Dz.U. z 2021r., poz. 510) 3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U z 2020r., poz. 1546 z późn. zm.). 4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2011r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (tekst jednolity Dz. U. z 2018r. poz. 2523), 5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców, rejestrów zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL (tekst jednolity Dz. U. z 2017r. poz. 2482 z późn. zm.). |
|---|---|
| Wymagane wnioski | |
| Wymagane załączniki | 1. wniosek o udostępnienie danych (wniosek należy czytelnie podpisać) 2. dowód uiszczenia opłaty za udostępnienie jednostkowych danych tj. danych dotyczących jednej osoby, 3. pełnomocnictwo jeżeli strona działa przez pełnomocnika, 4. dowód uiszczenia opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku działania przez pełnomocnika), 5. dokumenty mogące potwierdzić interes prawny, między innymi: wezwania sądowe, wezwania komornicze, dokumenty potwierdzające zobowiązanie wobec wnioskodawcy osoby, której dane mają być udostępnione (np. wyroki sądowe, umowy, wezwania do zapłaty, faktury, postanowienia i decyzje innych organów) |
| Jednostka odpowiedzialna | Urząd Miejski w Grodkowie |
| Dokumenty do wglądu | |
| Formularze papierowe |
|
| Formularze na Portalu eObywatel | |
| Formularze ePUAP | |
| Opłaty |
31 zł – udostępnienie danych jednostkowych tj. danych dotyczących jednej osoby albo imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem, 17 zł – pełnomocnictwo, gdy strona działa przez pełnomocnika (oprócz zwolnionych z tego obowiązku wstępnych, zstępnych, małżonka oraz rodzeństwa). Forma płatności: Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto Urzędu przelewem lub w kasie Urzędu Miejskiego w Grodkowie zlokalizowanej w siedzibie Urzędu przy ul. Warszawskiej 29, w pok. nr 11 w godz.:
Wysokość opłaty administracyjnej: bez opłaty Forma płatności: Przelewem, kartą bądź gotówką |
| Termin załatwienia sprawy | 7 dni |
| Tryb odwoławczy | Od decyzji odmawiającej udostępnienia danych przysługuje odwołanie do Wojewody Opolskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji – za pośrednictwem Burmistrza Grodkowa. |
| Opłata za odwołanie | |
| Uwagi | Urząd Stanu Cywilnego Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Miejski w Grodkowie, ul. Warszawska 29, 49-200 Grodków, 77/40 40 351, pok. nr 1 Stanowisko ds. ewidencji ludności Miejsce złożenia dokumentów: Urząd Miejski w Grodkowie, ul. Warszawska 29, 49-200 Grodków, pok. nr 1 Dodatkowe informacje: Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę: 1. Podmioty, którym dane są niezbędne do realizacji ich ustawowych zadań. O dane jednostkowe mogą ubiegać się:
Rozpatrzenie sprawy w trybie interesu faktycznego polega na skierowaniu przez organ do osoby poszukiwanej wystąpienia, zawierającego podstawowe informacje o Wnioskodawcy (imię i nazwisko), zakres żądanych danych oraz cel, dla którego udostępnione dane zostaną wykorzystane. Udostępnienie żądanych danych następuje wyłącznie po wyrażeniu pisemnej zgody przez osobę zainteresowaną. W przypadku nie uzyskania zgody osoby poszukiwanej, wydawana jest decyzja administracyjna o odmowie udostępnienia żądanych danych. Udostępnienie danych ww. podmiotom następuje nieodpłatnie. 2. Jednostki organizacyjne i osoby, które
Udostępnienie danych ww. podmiotom następuje odpłatnie z wyjątkiem przypadku, gdy żądane dane są niezbędne do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia. W przypadku gdy Wnioskodawca działa za pośrednictwem pełnomocnika, do każdego wniosku należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa. UWAGA! Od dnia 1 maja 2019 r. podmioty publiczne, które nie posiadają decyzji administracyjnej, na podstawie której uzyskały dostęp do rejestru PESEL za pomocą urządzeń teletransmisji danych, w danym roku kalendarzowym będą mogły uzyskać maksymalnie 300 danych jednostkowych z rejestru PESEL albo 300 danych jednostkowych z poszczególnych rejestrów mieszkańców, prowadzonych zgodnie z właściwością miejscową przez dany organ gminy. W pierwszym roku obowiązywania ustawy zliczanie wniosków następuje od 1 maja do 31 grudnia 2019 r. natomiast począwszy od roku 2020 okres rozliczeniowy rozpoczynać się będzie 1 stycznia, a kończyć 31 grudnia. Nie udostępnia się danych jednostkowych z rejestru PESEL podmiotom publicznym, którym wydana została decyzja administracyjna zezwalająca na dostęp do rejestru PESEL za pomocą urządzeń teletransmisji danych (tzw. decyzja teletransmisyjna). Dane z rejestru PESEL podmioty te uzyskiwać mogą wyłącznie samodzielnie w ramach posiadanego dostępu do rejestru PESEL w trybie teletransmisji danych. W przypadku gdy podmiot posiadający decyzję teletransmisyjną złoży do wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru PESEL, wniosek taki nie zostanie zrealizowany. Wnioskodawcy wydane zostanie postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania na podstawie art. 47 ust. 3a ustawy o ewidencji ludności. |